Регистрация

Ралица Касимова, координатор на "Хранкооп София"

Автор: Регал 08 февруари 2016

Фотограф: Архив

Първият избран координатор на "Хранкооп София", в началото на 2013 г. Заедно с Николай Генов създават фермерските пазари в София и активно подпомагат стартирането на такива във всеки следващ град в страната. Активно участва в организирането на тематични събития и празници, и на солидарни акции в помощ на малките производители.

Част от признанието за свършената работа са номинациите в различни обществени класации, като приза "Зелена личност" за 2014 г. в конкурса на B2B медия и място сред 40-те най-вдъхновяващи лидери за 2015 г. в проекта на Дарик радио "40 до 40".

"Хранкооп София" се сформира като неформална група през 2010 г., с мисия за достъп до чиста храна чрез активното участие на цялата общност. Не е достатъчно само да можеш да се снабдиш с качествени продукти, много по-ценно е да се познаваш лично с производителите, да ги подкрепяш не само с портфейла си, но и като приятели и хора от една общност. Визията на "Хранкооп" е именно в това да се възродят принципите на доверие и взаимопомощ.

Дейностите на "Хранкооп София":
- доставка на чиста храна за членовете на кооператива
- организиране на фермерски пазари - сряда от 15 до 19 ч. на пазар Иван Вазов, петък от 15 до 19 ч. на пазар "Младост" 1, и събота от 10 до 10 ч. на пазар "Римската стена"
- организиране на събития - образователни и културни събития, свързани с храната и с устойчивия начин на живот
- Garden to Business и фермерски кошници - нови инициативи, целящи да допринесат за достъпа на малките производители до бизнес клиенти
- градско земеделие – съвместна инициатива с групата Urban Farming, подкрепена от Столична община и "Пазари Юг" ЕАД, за разработването на обществена зеленчукова градина в квартал Дружба
- развитие на национална мрежа от кооперативи за по-широко и устойчиво популяризиране на директния контакт между потребители и производители.

Ралица е лектор на конференцията "Фермерските храни - как да съкратим пътя им от производителя до потребителя"

Image and video hosting by TinyPic

 true 
Надграждащият оперативен модел на "Хранкооп София"

Image and video hosting by TinyPic
 
 
 
 
Image and video hosting by TinyPic

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души