Регистрация

Валери Нешов, съсобственик на столичния ресторант "Преди10" и създател на фирма "Крокмач"

Автор: Регал 25 януари 2016

През 2008 г. създава фирма "Крокмач" и се развива в областта консултантска дейност в ресторантьорство и хотелиерство, издирване сертифициране, разработване и опазване на автентични вкусове и продукти от България и Балканския полуостров.

От 2012 г. е съсобственик на столичния ресторант "Преди10". За него се разчу истински през 2002 г., когато оглави емблематичния "Отвъд алеята, зад шкафа".

Същата година ресторантът взе голяма награда на конкурса "Ресторант на годината" на "Бакхус" и четири поредни години бе избиран за "Ресторант на публиката".

Автор и водещ на кулинарно предаване по телевизия "Фиеста" - "Полуостровът на съкровищата". Съхранява и произвежда автентичен млечен продукт "Крокмач".

Днес Валери Нешов е първият, за когото се сещаме, когато става въпрос за автентични български храни и продукти. Той не пести енергия и усилия, за да представя и популяризира забравените вкусове на крокмач, напфавок, еленски бут, лофантов мед - било чрез малкия екран, било на презентации, коктейли или сред колегите си.

Вкусът на индустриално произвежданата храна му е болна тема, лесно може да го ядосате, като сравните вкуса на българския овчи кашкавал с този на пекорино. Но признава, че по-младите просто няма откъде да познават овчия кашкавал, който той има предвид – направен от мляко и закваска и отлежавал девет месеца.

Нагласата на търсач на местни кулинарни съкровища у Валери Нешов датира отпреди модата на локаворизма, пък и според него само допреди три-четири поколения тук се е ядяло точно по този начин - сезонно и локално.

Валери Нешов е носител на награда в категория "Авторска кухня" за 2010 г. на списание Бакхус.

Валери Нешов е лектор на конференцията "Фермерските храни - как да съкратим пътя им от производителя до потребителя"

Image and video hosting by TinyPic

 true 
Предизвикателства на работата с фермерски храни в ресторантския сектор


Image and video hosting by TinyPic
 
 
 

 
Image and video hosting by TinyPic



Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България