Регистрация

Над 70% от пазаруващите онлайн сравняват цените преди покупка

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 13 май 2024

Преобладаващата част от купувачите са лоялни към интернет магазина, от който са доволни - 70% от тях се завръщат за следващ избор

Фотограф: Юлия Лазарова

Потребителите в България, които ползват интернет всеки ден, са 4.8 милиона. А около 70% от тях - или 3.3 милиона, са пазарували онлайн през втората половина на 2023 г. Това показва национално представително проучване на "Маркет линкс" по поръчка на списание Enterprise, проведено в края на миналата година сред 1300 анкетирани.

Най-активни в пазаруването в интернет са хората от поколението Y (известно още като "милениъл" - родените между 1980-1995) и поколението Z (родените между 1996-2009) - 82% и 81% от ползващите интернет в съответните възрастови групи. Онлайн стоки купуват най-вече хора от София и големите градове (съответно 83% и 80%).

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Свежите витрини на "Кауфланд България" получиха сертификат за качество от TUV Austria От веригата отчитат покачващ се интерес към продуктите на щандовете, на които се предлагат над 400 пресни артикула