Регистрация

ВАС потвърди глоба от над 483 хил. лв. за заблуждаваща реклама на "Билла България"

Автор: Мара Георгиева 08 февруари 2018 , 2 коментара

Решението е по повод производство на КЗК от 2013 г. за кампанията "Гаранция "Clever" най-ниска цена"

Фотограф: Цветелина Белутова

Върховният административен съд (ВАС) потвърди санкция от 483 хил. лв. за заблуждаваща реклама, наложена през 2013 г. от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) на "Билла България" ЕООД. Решението е окончателно.

Предисторията

През 2013 г. антимонополният орган прави проучване по повод рекламната кампания "Гаранция "Clever" най-ниска цена" на търговската верига, която продължава повече от седем месеца. Clever е собствена марка на "Билла" и по времето на проверката с този бранд се предлагат над 250 вида продукти.

През този период "Билла" се ангажира, че продуктите Clever са най-евтини сред аналогичните по качество и разфасовка в осем национално представени търговски вериги. Веригата обещава, че ако сравним продукт в друга верига се окаже по-евтин, ще намалява продажната цена на Clever аналога до нивото на конкурентната. Освен това "Билла" обещава, че ще покрива разликата в цената, ако клиент докаже, че в друг магазин от осемте търговски вериги тя е по-ниска.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души