ВАС потвърди глоба от над 483 хил. лв. за заблуждаваща реклама на "Билла България"



Автор: Мара Георгиева 08 февруари 2018



Върховният административен съд (ВАС) потвърди санкция от 483 хил. лв. за заблуждаваща реклама, наложена през 2013 г. от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) на "Билла България" ЕООД. Решението е окончателно.

Предисторията

През 2013 г. антимонополният орган прави проучване по повод рекламната кампания "Гаранция "Clever" най-ниска цена" на търговската верига, която продължава повече от седем месеца. Clever е собствена марка на "Билла" и по времето на проверката с този бранд се предлагат над 250 вида продукти.

През този период "Билла" се ангажира, че продуктите Clever са най-евтини сред аналогичните по качество и разфасовка в осем национално представени търговски вериги. Веригата обещава, че ако сравним продукт в друга верига се окаже по-евтин, ще намалява продажната цена на Clever аналога до нивото на конкурентната. Освен това "Билла" обещава, че ще покрива разликата в цената, ако клиент докаже, че в друг магазин от осемте търговски вериги тя е по-ниска.

Целият текст е тук