Регистрация

Коронавирусът донесе очаквана загуба на H&M

Автор: Кирил Кирчев 29 юни 2020

Продажбите в България са се свили с почти 50% в периода от март до края на май

Блокирането на икономиката за ограничаване на коронавируса е ударило сериозно бизнеса на шведската верига за облекло Hennes & Mauritz (H&M). За второто тримесечие - 1 март - 31 май, групата е отчела загуба от 4.99 млрд. крони (534 млн. долара). Година по-рано компанията отчете печалба от 4.5 млрд. крони.
Тримесечните продажби са се сринали с 50% до 28.6 млрд. крони, измерено в местна валута. Подобни са резултатите на компанията и в България - приходите от продажби за периода са намалели с 47% в левове и с 46% в шведски крони.

Затворени магазини

Около 80% от магазините ни бяха затворени през второто тримесечие, а на пазарите, където бяха отворени, търсенето беше сравнително слабо, обяснява главният изпълнителен директор Хелена Хелмерсон. Тя отбелязва, че бързите промени в поведението на клиентите заради пандемията допълнително ще ускорят дигитализацията на продажбите на облекло.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България