Коронавирусът донесе очаквана загуба на H&M
Блокирането на икономиката за ограничаване на коронавируса е ударило сериозно бизнеса на шведската верига за облекло Hennes & Mauritz (H&M). За второто тримесечие - 1 март - 31 май, групата е отчела загуба от 4.99 млрд. крони (534 млн. долара). Година по-рано компанията отчете печалба от 4.5 млрд. крони.
Тримесечните продажби са се сринали с 50% до 28.6 млрд. крони, измерено в местна валута. Подобни са резултатите на компанията и в България - приходите от продажби за периода са намалели с 47% в левове и с 46% в шведски крони.
Затворени магазини
Около 80% от магазините ни бяха затворени през второто тримесечие, а на пазарите, където бяха отворени, търсенето беше сравнително слабо, обяснява главният изпълнителен директор Хелена Хелмерсон. Тя отбелязва, че бързите промени в поведението на клиентите заради пандемията допълнително ще ускорят дигитализацията на продажбите на облекло.Целият текст е на сайта на "Капитал"