Регистрация

Топ 20 на най-растящите компании в сектор Фармация и козметика: Спринтът на аптеките

Автор: Десислава Николова, "Капитал" 15 април 2024

През 2022 г. здравните заведения бележат ръстове в продажбите, които се дължат и на възстановения след пандемията пазар, и на отварянето на нови обекти.

Фотограф: Лили Тоушек

Най-големите предизвикателства пред развитието на бизнеса на аптеките в България в момента са два дефицита - на желаещи да работят в тях магистър-фармацевти и още една почти хронична липса през последните години - на лекарства. Това в най-общи линии са перипетиите пред основната част от компаниите в класацията на фармацевтичните компании в "Гепард".

С минимални изключения - на първия в класацията, която е онлайн компания за търговия с козметични продукти, повечето фирми в нея са аптеки, които са постигнали забележим ръст пред изминалата година.

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Shein и Temu удрят български търговци и производители Магазини за дрехи втора употреба отчитат 15% спад в продажбите и затваряне на 10% от обектите