Регистрация

McDonald's изгуби правата върху търговската марка Big Mac в ЕС

Автор: Капитал 17 януари 2019

Американската верига за бързо хранене изгуби юридическата битка срещу малката ирландска верига Supermac.

Фотограф: Цветелина Белутова

Американската верига за бързо хранене изгуби юридическата битка срещу малката ирландска верига Supermac. През март 2017 г. ирландската компания поиска от Службата на Европейския съюз за интелектуална собственост да прекрати ексклузивното ползване на термина Big Mac от McDonald's в ЕС.

Според службата американската компания не е доказала реално използване на оспорваната търговска марка като име на бургер или ресторант. В резултат на това заявлението за отмяна е успешно и оспорваната търговска марка трябва напълно да бъде анулирана, посочва службата.

В изявление Supermac обвинява McDonald's в търговски тормоз, регистрирайки имена на марки, които просто складира като средства за постигане на определени цели срещу бъдещи конкуренти.

Решението на службата позволява на други компании освен на McDonald's да използват името Big Mac в ЕС, отбелязва Reuters. Американската компания може да обжалва.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души