С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

ВАС потвърди глоба от над 483 хил. лв. за заблуждаваща реклама на "Билла България"

Автор: Мара Георгиева 08 февруари 2018 , 2 коментара

Решението е по повод производство на КЗК от 2013 г. за кампанията "Гаранция "Clever" най-ниска цена"

Фотограф: Цветелина Белутова

Върховният административен съд (ВАС) потвърди санкция от 483 хил. лв. за заблуждаваща реклама, наложена през 2013 г. от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) на "Билла България" ЕООД. Решението е окончателно.

Предисторията

През 2013 г. антимонополният орган прави проучване по повод рекламната кампания "Гаранция "Clever" най-ниска цена" на търговската верига, която продължава повече от седем месеца. Clever е собствена марка на "Билла" и по времето на проверката с този бранд се предлагат над 250 вида продукти.

През този период "Билла" се ангажира, че продуктите Clever са най-евтини сред аналогичните по качество и разфасовка в осем национално представени търговски вериги. Веригата обещава, че ако сравним продукт в друга верига се окаже по-евтин, ще намалява продажната цена на Clever аналога до нивото на конкурентната. Освен това "Билла" обещава, че ще покрива разликата в цената, ако клиент докаже, че в друг магазин от осемте търговски вериги тя е по-ниска.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София