Регистрация

Полската AmRest ще отваря още заведения Burger King, KFC и Starbucks в България

Автор: Мара Георгиева 16 декември 2019

Досега компанията е инвестирала 15 млн. лева в страната и има 24 обекта

Фотограф: Георги Кожухаров

Пoлcĸaтa гpyпa AmRest ("АмРест") отвори нoв pecтopaнт Burger King в столичния мол "Парадайз център". Инвестицията идва след подписаното в началото на годината споразумение за мастър франчайз между AmRest и Burger King Europe за oткриване на нoви pecтopaнти в Πoлшa, Чexия, Cлoвaĸия, Бългapия и Pyмъния. Така заведенията на компанията, която държи франчайз правата за марките Burger King, KFC и Starbucks, в България стават 24 - 14 кафенета Starbucks, 8 ресторанта KFC и 2 Burger King.

Burger King - само един държател на права

"АмРест" отваря първия ресторант Burger King в България през 2008 г. в тогавашния "Сити център" (сега "Парк център"). Следват нови обекти в София (в "Сердика център") и във Варна.

До 2019 България е мултифранчайз пазар за Burger King, което ще рече пет фирми - получатели на права, всяка от които решава дали да отвори, или затвори обект, и девет заведения Burger King.

"Наличието на множество компании, управляващи ресторантите, доведе до падане на качеството на услугата. Затова ние се отказахме от разширение на обектите Burger King, затворихме ресторантите във Варна и в "Парк център" и запазихме само обекта в мол "Сердика", коментира за "Капитал" Христо Джурколов – мениджър за България на "АмРест" за брандовете Burger King и KFC.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души