Производител на олио беше глобен от КЗК за имитация на опаковка
Фотограф: Юлия Лазарова
Проучването на инспекторите от комисията е установило, че външният вид на опаковката на разпространяваното на българския пазар от съответното дружество олио Libra копира изцяло опаковката на "Клас олио" и по този начин създава обективна предпоставка за въвеждане в заблуждение на потребителите и влияе негативно върху конкурентната среда.
КЗК определя нарушението като леко и затова налага санкция до 2% от размера на нетните приходи от продажби на предприятието за финансовата година, предхождаща постановяването на решението на КЗК.
Според комисията санкцията трябва да отговаря на характера и степента на нарушението, да е съобразена с реализирания оборот на дружеството и да има превантивен характер срещу бъдещи недобросъвестни действия от страна на нарушителя и по принцип от страна на действащите предприятия, използващи реклама за популяризиране на предлаганите от тях стоки и услуги.
Ромео Енкарнисон Консултант на "Фикосота" | Танос Маврос съдружник бизнес консултации в EY | Рене Зулегер Бранд & продуктов мениджър на Toshiba Global Commerce Solutions |