Регистрация

Крафт пивоварни се обръщат към инвеститорите от Уолстрийт

Секторът е в подем, американският пазар е на стойност 19.6 млрд. долара

Автор: Капитал Daily 31 август 2015 , 1 коментар
Крафт бирата се дефинира като бира, идваща от пивоварна, която произвежда по-малко от 6 млн. бурета годишно.

Фотограф: Brooklyn Brewery

Крафт пивоварната в Ню Йорк Brooklyn Brewery устоява на изкушението да се финансира от инвестиционни компании вече почти три десетилетия, казва нейният съосновател и председател Стийв Хинди. Но сега е на път да размисли, пише Reuters.

Хинди, който продава контролния пакет на пивоварната преди три години на едни от ранните поддръжници на бизнеса си, посочва, че компанията се нуждае от капитал, за да се развива и да задоволява нарастващото търсене на бирата й. Така че обмисля да продаде някои акции с помощта на инвестиционните банки и да стане една от онези американски крафт пивоварни, планиращи да бръкнат в дълбоките джобове на инвеститорите. "Искаме да останем независими. Но смятаме да построим много голяма пивоварна в Ню Йорк", заявява Хинди.

Индустрията за крафт бира е в подем и американският пазар е на стойност 19.6 млрд. долара. "Това са невероятни времена за американската крафт бира и както много наши колеги и ние говорим с различни хора, които са заинтересувани от участие в този динамичен бизнес", обяснява Робин Отауей, президент на Brooklyn Brewery. Списъкът на онези, които искат да участват, включва частни инвестиционни фондове, семейни инвеститори и големи алкохолни брандове.

"Всеки, който иска да продава, трябва веднага да продава. Има хора, които се трупат около нас и искат да ни дадат пари. За две седмици имах 17 различни частни инвестиционни фонда, които се обадиха", твърди Хинди.

Пивоварните търсят външни инвестиции, тъй като процъфтяващият пазар за крафт бира води до битка за място на рафтовете в супермаркетите. За да са конкурентоспособни, пивоварите трябва да инвестират в нови съоръжения за производство, системи за дистрибуция и видове бира. "Много крафт пивоварни са ограничени откъм капацитет, като продават всяка капка, която могат да произведат", обяснява Анди Гелър, главен изпълнителен директор на сектора за крафт бира към Anheuser-Busch InBev.

Още на capital.bg

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България