Регистрация

Международни вериги страдат от срива на рублата

Продължаващият спад на руската валута вече принуди някои ритейлъри да излязат от пазара
Автор: Капитал Daily 22 декември 2014 , 2 коментара
Икономическото напрежение в Русия може да доведе до двуцифрени загуби на водещи компании за напитки, тъй като сриващата се рубла води до щети от бизнесите им в страната, съобщава Financial Times.

Фотограф: Reuters-Online

Икономическото напрежение в Русия може да доведе до двуцифрени загуби на водещи компании за напитки, тъй като сриващата се рубла води до щети от бизнесите им в страната, съобщава Financial Times.

Тежки загуби

Международните компании, опериращи в Русия, които се занимават с търговията на дрехи, напитки, цигари и мебели, се опитват рязко да намалят оперативните си разходи, тъй като сриващата се рубла оскъпява вноса. Нестабилността в Русия принуди много компании да увеличат крайните си цени, да откажат продажби и дори изобщо да напуснат местния пазар.

Компаниите за напитки са най-засегнатите от обезценяването на рублата извън сектора на финансовите услуги, показват данни на Citi. Сред тях са Carlsberg и Coca-Cola Hellenic, вторият по големина производител на кола в света, които реализират по около 30% от продажбите си именно на пазара в Русия. От Carlsberg, които по-рано през годината посочиха, че не планират да напускат пазара, изтъкнаха, че всяко обезценяване на рублата спрямо еврото може да доведе до ревизиране в посока надолу на прогнозите за приходите догодина с 10 млн. паунда. Това означава, че само заради спада на рублата от началото на декември компанията може да реализира с една трета по-малко приходи през 2015 г., според Андрю Холанд, анализатор в Société Générale. Според експерта всекидневните сътресения на рублата допълнително усложнява прогнозите, затруднявайки предвижданията за окончателния ефект върху приходите на Carlsberg.

Още

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души