Международни вериги страдат от срива на рублата


Продължаващият спад на руската валута вече принуди някои ритейлъри да излязат от пазара


Автор: Капитал Daily 22 декември 2014



Икономическото напрежение в Русия може да доведе до двуцифрени загуби на водещи компании за напитки, тъй като сриващата се рубла води до щети от бизнесите им в страната, съобщава Financial Times.

Тежки загуби

Международните компании, опериращи в Русия, които се занимават с търговията на дрехи, напитки, цигари и мебели, се опитват рязко да намалят оперативните си разходи, тъй като сриващата се рубла оскъпява вноса. Нестабилността в Русия принуди много компании да увеличат крайните си цени, да откажат продажби и дори изобщо да напуснат местния пазар.

Компаниите за напитки са най-засегнатите от обезценяването на рублата извън сектора на финансовите услуги, показват данни на Citi. Сред тях са Carlsberg и Coca-Cola Hellenic, вторият по големина производител на кола в света, които реализират по около 30% от продажбите си именно на пазара в Русия. От Carlsberg, които по-рано през годината посочиха, че не планират да напускат пазара, изтъкнаха, че всяко обезценяване на рублата спрямо еврото може да доведе до ревизиране в посока надолу на прогнозите за приходите догодина с 10 млн. паунда. Това означава, че само заради спада на рублата от началото на декември компанията може да реализира с една трета по-малко приходи през 2015 г., според Андрю Холанд, анализатор в Société Générale. Според експерта всекидневните сътресения на рублата допълнително усложнява прогнозите, затруднявайки предвижданията за окончателния ефект върху приходите на Carlsberg.

Още