Регистрация

Търговията с луксозни стоки се забавя

Автор: Регал 25 май 2016
Традиционните физически магазини ще останат предпочитаното място за пазаруване на луксозни стоки и на тях ще се падат 40% от продажбите им, сочи изследване.

Фотограф: Shutterstock

За търговията с луксозни стоки 2016 година вероятно ще бъде също толкова вяла, колкото и 2015. Реалният й растеж се очаква да бъде слаб. Първото тримесечие на годината бе неуверено начало за сектора с увеличение от едва 1%, отчетоха експертите на консултантската компания Bain & Company и фондацията на индустриалците в Италия Altagamma, информира Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

През 2015 г. търговията с луксозни стоки, включваща кожените изделия, модата, парфюмите и козметиката, е достигнала 235 милиарда евро, което е увеличение с 13% на годишна база. Тези проценти обаче са изкуствено надути от сегашните валутни курсове. В реално изражение нарастването е едва 1 процент, смятат анализаторите.

Развитието на сектора е спъвано от слабото търсене в САЩ, от спада в туризма в Европа, забавянето в Китай и от нестабилността в Близкия изток, уточняват авторите на съвместното изследване.

Прогнозите им са за годишно увеличение от 2 до 3% до 2020 година при очаквани продажби от 280 до 295 милиарда евро. Тези предварителни оценки обаче зависят силно от развитие на средната класа в Китай, се допълва в изследването. Китайците вероятно ще формират 34% от потребителите на луксозни стоки в света, изпреварвайки значително американците и европейците.

Продажбите вероятно ще бъдат подкрепени до голяма степен от новите млади потребители, които ще представляват три четвърти от клиентите до 2020 година.

Традиционните физически магазини ще останат предпочитаното място за пазаруване на луксозни стоки и на тях ще се падат 40% от продажбите им. Онлайн търговията вероятно ще нараства със среден годишен темп от 15 на сто.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България