Регистрация

През 2016 г. Китай отчете най-силен спад в износа си от 2009 г. насам

Автор: Регал 13 януари 2017

През 2017 г. на хоризонта се задават страхове от търговска война със САЩ

Положителното салдо във външната търговия на Китай е намаляло с 3.35 трилиона юана (486 милиарда долара) или с 9.1 на сто през 2016 година спрямо предходната година. Това сочат данните на китайските митници, цитирани от световните агенции, предаде БТА.

Това е най-силният спад в износа от 2009 година, а през тази на хоризонта се задават страхове от търговска война със САЩ, отбеляза Ройтерс.

Китайският износ е намалял през миналата година със 7.7 на сто до 2.09 трилиона долара, а вносът се е свил с 5.5 на сто до 1.58 трилиона долара при положително салдо от 509.96 милиарда долара.

"Миналата година търсенето бе твърде нестабилно и се увеличиха факторите на несигурност", коментира говорителят на Главното митническо управление на КНР Хуан Сунпин.

През първото тримесечие се наблюдаваше свиване на търговията, през второто ситуацията започна да се стабилизира, а през третото и четвъртото имаше нарастване на китайската външна търговия. Растежът в края на миналата година дойде благодарение на мерките на китайското правителство, целящи да се постигне стабилизация", допълни Хуан Синпин.

"Ако говорим за 2017 г., то нещата няма да са лесни. Редица трудности имат краткосрочен характер, но някои от тях ще оказват по-продължително влияние. Ние обаче вярваме в способността на китайската икономика да преодолее тези трудности", заяви говорителят на китайските митници.

Новоизбраният президент на САЩ Доналд Тръмп може да ограничи допълнително растежа на китайския износ тази година, налагайки протекционистични мерки, допълни Хуан Синпин, цитиран от ДПА.

След десетилетия на растеж със силни темпове китайската икономика нарасна с едва 6.9 на сто през 2015 година, което бе най-слабият резултат за последните над 25 години.

Повечето анализатори прогнозират, че Китай ще отчете за миналата година увеличение на брутния си вътрешен продукт с 6.5 до 7 на сто.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България