Регистрация

"Каменица" АД стартира 9-то издание на своята социално-отговорна кампания "Алкохолът е лош шофьор"

Автор: Регал 04 ноември 2016

"Петък вечер. Има само едно правило, което важи за всички – не карай пил!" е основното послание, под което протича кампанията

С кинопрожекция "Каменица" АД официално постави началото на деветото издание на кампанията "Алкохолът е лош шофьор", съобщиха от компанията. На специално събитие пред медии и партньори бе представен и "филмът" със заглавие "Петък вечер", който е основен елемент от тазгодишната социално-отговорна кампания.

"Петък вечер. Има само едно правило, което важи за всички – не карай пил!" е основното послание, под което протича кампанията, като призовава към разумно поведение и отговорност да не шофираме след употреба на алкохол. Инициативата "Алкохолът е лош шофьор", част от дългосрочната политика за социална отговорност на "Каменица" АД, е насочена към отговорната консумация на алкохол и има за цел създаването на положителна промяна в поведението на пътя и безопасното шофиране.

"През всички тези 9 години, откакто стартирахме кампанията "Алкохолът е лош шофьор", се убедихме, че шофирането в нетрезво състояние е проблем, който може да засегне всеки, независимо от неговото образование, професия, социален статус. За да привлечем вниманието на всички тези хора, колкото и да са различни те, избрахме да говорим с езика на киното, защото всички ние обичаме филмите. Някои преживявания обаче трябва да останат на екрана, защото животът не е филм и всяка година стотици хора стават жертви на пътя. Всеки ден научаваме за нови инциденти и това, като че ли вече спира да ни прави впечатление. Тук идва и нашата роля на социално отговорна компания – да говорим по темата, да предупреждаваме, да призоваваме към повече разум и отговорно поведение", заяви Димо Димов, генерален директор на "Каменица" АД, цитиран в прессъобщението.

Всяка година, като част от активностите по кампанията, "Каменица" АД провежда национално представително проучване за навиците и нагласите на българските шофьори. Според резултатите на изследването, реализирано от Gemius, oколо 77% от българите категорично се обявяват срещу шофирането след употреба на алкохол, но една трета (32%) от родните шофьори са били зад волана след консумацията му. За почти половината от тях това се е случило през последния месец и основната причина (64%), която изтъкват за това, е че по тяхна преценка алкохолът, който са изпили, е под допустимото количество.

Въпреки че почти 80% от българите приемат шофирането в нетрезво състояние за недопустимо, повечето респонденти биха запазили известен неутралитет, ако техен познат иска да кара след като е пил. 40% от анкетираните заявяват, че обикновено не се намесват в такива ситуации или дори да се противопоставят, всеки сам решава за себе си.

Кампанията "Алкохолът е лош шофьор" ще продължи активно през месец ноември в различни комуникационни канали, в това число в ключови заведения в София, онлайн комуникация, външна реклама.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България