Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • Съдът на ЕС подкрепи германска компания за играчки в спора за търговската марка "Кубче на Рубик"

Съдът на ЕС подкрепи германска компания за играчки в спора за търговската марка "Кубче на Рубик"

Автор: Регал 10 ноември 2016 , 1 коментар
През 2006 година Simba Toys поиска Службата за хармонизация във вътрешния пазар (OHIM) на ЕС да анулира марката "Кубче на Рубик" с мотива, че играчката съдържа техническо решение, което трябва да бъде патентовано, а не да бъде търговска марка.

Германската компания за играчки "Симба тойс" (Simba Toys) отбеляза частична победа в съдебната битка срещу обявяването на кубчето на Рубик за търговска марка, предаде БТА, като цитира ДПА.

През 2006 година "Симба тойс" поиска Службата за хармонизация във вътрешния пазар (OHIM) на ЕС да анулира марката "Кубче на Рубик" с мотива, че играчката съдържа техническо решение, което трябва да бъде патентовано, а не да бъде търговска марка.

Службата за хармонизация във вътрешния пазар отхвърли молбата и "Симба тойс" обжалва решението пред Общия съд на ЕС.

През 2014 година Общият съд на ЕС отхвърли жалбата на "Симба тойс", посочвайки, че "Кубчето на Рубик" има право да бъде марка. След което компанията обжалва пред Съда на ЕС - най-висшата съдебна инстанция на Общността.

Съдът на ЕС отхвърли днес предишното съдебно решение и първоначалното решение на службата по хармонизация, посочвайки, че ключови елементи от кубчето на Рубик не са били взети предвид.

Законът за търговските марки не трябва да дава на компаниите монопол върху техническите решения или функцоналните характеристики на продукта, посочва съдът.

Службата за хармонизация трябва да преразгледа делото, като вземе предвид скрити аспекти на кубчето като капацитета за въртене на отделните части, реши съдът. Решението може да бъде обжалвано.

Правата за интелектуална собственост върху кубчето на Рубик, което бе изобретено в средата на 70-те години от унгарски интериорен архитект и стана популярно през 80-те години, се управляват от британската компания "Севън таунс" (Seven Towns).

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души