Регистрация

Българите харчат под 10 лв. за ястие, приготвено вкъщи

Автор: Регал 13 януари 2014 , 2 коментара

Проучване за хранителните навици на българите, направено по поръчка на марката кулинарни продукти Maggi от IPSOS България*, показва, че готвенето започва да играе все по-голяма роля в живота на българските жени. Данните сочат, че за 92% от дамите готвенето е от изключителна важност, тъй като им помага да се чувстват ценни и признати от своето семейство. Българските домакини вярват, че е важно да готвят за близките си (94%) и се чувстват удовлетворени, когато го правят (93%).

Средната цена, която харчат домакинствата за приготвянето на предпочитаните ястия обикновено не надвишава 10 лв., с които се готвят предимно ястия с месо (30%) и салати (17%), едно от най-често приготвяните ястия е пиле с картофи на фурна – (3 пъти месечно) В топ 5 на любимите ни гозби се нареждат традиционните ястия пиле с ориз, пиле с картофи, мусака и шопска салата. Продуктите за приготвяне на пиле с картофи струват средно 8.1 лв., пилето с ориз - 7.7 лв., а продуктите, необходими за приготвянето на мусака, струват 7.4 лв., съобщиха от агенция APRA.

Освен емоционалните ползи, които носи, готвенето допринася и за по-голям контрол над бюджета на домакинството - домакинствата избират продуктите, контролират тяхното качество и количество и не на последно място избират каква цена да платят. Именно тези ползи са причината респондентките да твърдят, че готвенето за семейството им е важно за тях (94%), и е култура (87%).

За да отговори на изискванията на потребителите и да предостави разнообразни и достъпни идеи за всеки ден и всеки вкус, Maggi обяви, че обновява своята гама продукти за готвене Maggi Малки Тайни, помагайки на потребителите да постигнат балансиран хранителен режим. Първият продукт от новата серия Maggi Малки Тайни - "Сочно пиле с картофи и гъбен сос", е лансиран на пазара с изцяло обновена рецепта. 35% от съдържанието на новата формула се заема от седем вида изсушени зеленчуци, а ароматните билки и подправки допълнително освежават и подсилват вкуса, без добавяне на консерванти и мононатриев глутамат. 

Всекидневното готвене невинаги е лесно и забавно, особено във времена като днешните, когато стресът и забързаният начин на живот заемат основно място в ежедневието на съвременния човек. От друга страна динамичната икономическа обстановка оказва силно влияние върху потребителското поведение, като хората стават все по-чувствителни към цената. Потребителите търсят достъпни продукти, които обаче да отговарят на все по-високите им изисквания за качество и да им носят добавена стойност. Лансирането на обновената гама продукти е част от цялостната концепция на "Нестле" да предоставя на потребителите достъпни и полезни хранителни продукти, като насърчава балансираното хранене и активния начин на живот, казаха от компанията.


*изследването е проведено сред жени на възраст 25-45 години (големи и средни градове), които живеят в домакинства с 3+ членове и готвят 3 пъти в седмицата или по-често.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души