С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Проучване на Nielsen: Цените нарастват, а потребителят губи увереността си

Автор: Нели Върбанова Nielsen 14 ноември 2019

Пазарът на бързооборотни стоки расте с по-бавен темп от преди

Shutterstock

Статията е част от специалното издание Регал 100, което подрежда най-големите компании в сектор "Търговия" с неговите основи подсектори и прави анализ на тяхното развитие. Вижте още »

След като достигна върхова точка в развитието си в края на 2017 г., българският пазар на бързооборотни стоки премина във фаза на намаляващ темп на растеж.

По последни данни на "Нилсън България" от второто тримесечие на 2019 г. стойността на продажбите на бързооборотни стоки е нараснала с 4.1% спрямо същия период миналата година. Едва 1.5% обаче от този ръст се дължи на повече продадени стоки в обем. Остатъкът от ръста в стойността на продажбите е заради промяната в средното ценово равнище. Част от тази промяна се дължи на преструктуриране на потребителското търсене в посока към по-скъпи продукти или по-малки опаковки, но основно влияние имат инфлационните процеси.


Целият текст и таблиците са тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Свинското: скъпо и дефицитно Чумата по свинете в Азия вдигна световните цени, създаде дефицит и проблемите заразиха и България
Един е-румънец в София Андрей Попеску, директор на "eMAG България"