Проучване на Nielsen: Цените нарастват, а потребителят губи увереността си



Автор: Нели Върбанова Nielsen 14 ноември 2019



Статията е част от специалното издание Регал 100, което подрежда най-големите компании в сектор "Търговия" с неговите основи подсектори и прави анализ на тяхното развитие. Вижте още »

След като достигна върхова точка в развитието си в края на 2017 г., българският пазар на бързооборотни стоки премина във фаза на намаляващ темп на растеж.

По последни данни на "Нилсън България" от второто тримесечие на 2019 г. стойността на продажбите на бързооборотни стоки е нараснала с 4.1% спрямо същия период миналата година. Едва 1.5% обаче от този ръст се дължи на повече продадени стоки в обем. Остатъкът от ръста в стойността на продажбите е заради промяната в средното ценово равнище. Част от тази промяна се дължи на преструктуриране на потребителското търсене в посока към по-скъпи продукти или по-малки опаковки, но основно влияние имат инфлационните процеси.


Целият текст и таблиците са тук