Регистрация

Интересът към храните със защитени наименования плавно расте

Автор: Деница Ватева 26 февруари 2018

16 държави в ЕС имат отделено финансиране за такива продукти по програмите за селските райони

България има потенциал да регистрира повече храни с географски означения в европейския регистър, но все още има редица проблеми, заради които процесът не може да бъде ускорен. Това стана ясно по време на конференцията "Храни с географски означения - възможности за местно развитие и достъп до нови пазари", която "Икономедиа" реализира в партньорство с фондация "Земята- източник на доходи" и Slow Food в България по проект, съфинансиран от ЕК.

Събитието се проведе в петък в рамките на международното селскостопанско изложение "Агра" в Пловдив.

Подпомагането на процеса по кандидатстване може да се случва и по линия на европейските фондове - чрез програмата за развитие на селските райони и чрез промоционалните програми, с които се рекламират различни продукти, стана още ясно по време на събитието. България почти не се възползва от тази възможност.

Същевременно обаче продуктите със защитени наименования успяват да привлекат повече интерес, да навлязат в търговските вериги и заведенията.

Растящ интерес

В момента България има седем земеделски продукта и храни, вписани в европейския регистър на защитените наименования.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души