Регистрация

Роботите променят логистичния бизнес

Автор: Тихомира Дончева 04 септември 2017

Онлайн магазините предпочитат да автоматизират складовете си

Фотограф: Велко Ангелов

Поръчваш си яке, обувки, книга от онлайн магазин от леглото. Чакаш да го доставят. Ако си поръчал от Amazon например, много вероятно е всички продукти от разнородната кошница да се намират в един от 31 пакетиращи центъра само в Европа, а армия от роботи да подготвя твоята поръчка - от намирането, пренасянето до опаковането, пише Financial Times.

Докато потребителят иска по-бърза и ефикасна доставка, компаниите се опитват да намалят разходите максимално, като инвестират в технологии за автоматизация на процеса. В Amazon отдавна интегрират роботи, за да намалят нуждата от човешка ръка. Онлайн магазинът закупи Kiva Systems, сега преименувано на Amazon Robotics, през 2012 г. Роботите, които компанията използва, представляват малки оранжеви машини. Те получават команди за локацията на продукта, след което могат да вдигнат товар до 340 кг, и да го занесат до реалния работник. Ако отчетат, че някъде по маршрута има препятствие, ще предпочитат друг. Тази система е 5-6 пъти по-продуктивна от ръчния труд и най-важното - спестява време.

Amazon отдавна не е единствената компания, която използва роботи в складовете си. Когато купува Kiva Systems, изтеглят роботите от пазара. Това принуждава конкурентни компании, които преди са използвали роботите, да намерят алтернатива. Компанията Locus Robotics например създава робот, който може да се използва във всеки стандартен склад: хората и роботите са разделени на зони, а машините изчисляват най-бързия и удобен маршрут, по който да изпълнят поръчката.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души