С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Продажбите на "Т-Маркет" са нараснали с над 15% за първото полугодие

Автор: Иглика Филипова 04 октомври 2019

Приходите на литовския собственик Maxima Grupe са скочили с близо четвърт след придобиването на верига в Полша

Фотограф: Георги Кожухаров

Литовската Maxima Grupe, която оперира търговската верига "Т-Маркет" в България, е увеличила приходите си с близо 24% през първата половина на годината, като общият оборот е достигнал 1.9 млрд. евро. Растежът идва основно от силното разширяване на бизнеса в Полша, но данните на групата показват, че при съществуващите магазини най-значителен е ръстът в България - 5.1%. Като се добавят и новите обекти в страната, местният бизнес отчита ръст от 15.2%.

Ефектът от полското придобиване

От съобщението на Maxima става ясно, че 19% увеличението на консолидираните приходи се дължи на разширяването в Полша, където през април миналата година групата придоби веригата магазини на дребно Stokrotka. Така общият оборот там достига 424 млн. евро за първото полугодие. Останалите 5% са резултат от по-високите приходи в прибалтийските държави, най-вече в Латвия, където Maxima вече е пазарен лидер с над 25% дял в продажбите на дребно, както и от ръста в България. Като се изключат новите обекти, растежът на групата е 3.8%.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
LVMH намалява страховете за ефекта на протестите в Хонконг върху пазара на луксозни стоки Книжата на производителя на луксозни стоки поскъпнаха с близо 4% в четвъртък