С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

От "Билкова" до върха на алкохолния бизнес

Автор: Десислава Николова 08 март 2019

Ралица Скорчева-Славова, управител на "Максиъм България" пред "Капитал"

Фотограф: Велко Ангелов

Профил
Ралица Скорчева-Славова е управител на алкохолната компания "Максиъм България", основана през 2001 г. като част от Maxхium Worldwide – глобално дистрибуторско сдружение от четирима играчи на международния алкохолен пазар – Absolut vodka, тогава собственост на шведското правителство, Edrington Group с марките си Famous Grouse и Macallan, Beam Global Spirits&Wine и Rémy Cointreau. През 2008 г. шведското правителство продава марката Absolut на Pernod Ricard, Rémy Cointreau се оттегля от партньорството, а Еdrington Group и Beam Global Spirits&Wine решават да ликвидират местните клонове или да продължат да работят в joint venture в съответната държава. "Максиъм България" е изключение, на което световните алкохолни производители предлагат на мениджърския екип да закупи компанията на стойност 1 евро и да продължи да я управлява. От 2008 г. до момента "Максиъм България" е собственост на четирима съдружници - Владимир Николов, директор "Маркетинг и продажби", Чуни Станоева, директор "Логистика и обслужване на клиенти", финансовият директор Кенет Кеселс и Ралица Скорчева-Славова, която е управител.

Компанията е основател на Уиски Фест София и Уиски Фест Пловдив, Скорчева е председател на "спиритсБЪЛГАРИЯ" – Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки от 2014 година.

В момента "Максиъм България" представлява над 70 марки алкохол във високия сегмент, между които Jim Beam, Maker’s Mark, Campari, Aperol, Ouzo 12, ликьори Bols, водка Столичная, Armand de Brignac, Каvalan, Jura, Dalmore, Cutty Sark.
Приходите от продажби през 2018 г. са 29.06 млн. лв., а печалбата е 1.08 млн. лв. В момента в компанията работят 55 души.

Как попаднахте в алкохолния бизнес?

- Завършила съм специална психология с политически некоректното тогава наименование по диплома "Дефектология" в СУ "Св. Климент Охридски"; моето образование е работа с деца с умствена изостаналост. През онези толкова бурни времена – 1989 – 1992 г., успоредно с моето образование трябваше, разбира се, да изкарвам някакви пари. Най-лесно тогава беше да станеш барман. Така моят път тръгна от "Билкова аптека" на ул. "Шишман". Бях много енергична барманка и ме поканиха в други заведения. След това имах няколко денонощни години в нощния живот на София като управител на две от най-популярните дискотеки по това време - "Ескалибур" в подлеза пред университета и "Кампионе" в Зимния дворец в Студентски град. Бях поканена от една рекламна агенция заради моите познания и умения да разбирам нощния живот да планирам всички промоционални активности на клиентите й. Трупайки практически опит, сега го наричаме project management, през 2001 г. започнах работа в сегашната ми фирма като продуктов мениджър на марките на Jim Beam. От 2008 г. оглавявам компанията и се гордея, че ние с моите партньори сме собственици на тази фирма.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София