С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Веригите - на шопинг за терени

Автор: Мара Георгиева 20 юли 2018

"Лидл" е най-активна в покупките на парцели в София и Варна. "Билла" наема активно

Фотограф: Надежда Чипева

Веригите имат различен подход към собствеността - някои предпочитат да притежават обектите си, други - да са само наематели, естествено валиден е и смесеният модел. Първите дошли на българския пазар - като "Метро" и "Кауфланд", вече отдавна са покрили страната и по-рядко предприемат изграждане на магазини, които са от големия формат. Затова пък "Лидл" активно купува земя и строи, а "Билла" наема освободените пространства в моловете след фалита на "Пикадили" и Carrefour. Българската "Фантастико" по принцип подбира бавно и малко места за нови обекти и последната година има една придобивка.

"Лидл" - на пазар за земя

За осем години бизнес в Българи "Лидл" вече има 89 магазина, предпочита собствени сгради, а само 4-5% от обектите са под наем. И явно планира още магазини, ако се съди по инвестициите в терени през последната година - 60 млн. лв. в шест парцела. Три в София, два във Варна и един в курорт над града. Иначе заявката е за откриване на поне седем магазина през 2018. Пред "Капитал" през март Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България", обясни, че за новостроящ се магазин трябват минимум 7-9 месеца, а инвестицията в него е не по-малко от 2 млн. евро.

Най-голямата покупка в София е от 2017: "Лидл България ЕООД енд ко" е купило парцел до Сточна гара от 6.3 декара, а цената е близо 12.1 млн. лв. Продавач е гръцкият фонд Lamda, който преди кризата мислеше да строи там офис сграда. Сега теренът е разчистен и подготвен за строителство. Планът е обектът да е с разгъната застроена площ 4500 кв. метра, става ясно от базата данни PDS за сградни и инфраструктурни обекти. Районът на Сточна гара е привлекателен за инвестиции в търговия заради силния трафик и поток от хора, което обяснява високата цена, платена за терена.

Това не е най-скъпият парцел, придобит от веригата.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София