Lavazza ще се продава от "Кока-Кола" вместо от "Софсток"
Фотограф: Анелия Николова
Новият дистрибутор всъщност е най-голямото дружество за напитки в страната с приходи от 358 млн. лв. за 2016, което освен газирани напитки и вода разпространява и чужди вносни брандове енергийни и алкохолни напитки.
За "Софсток" промяната също е едра - губи ключовия си продукт, но затова пък ще внася четири други бранда кафе, някои нови за страната.
Промяната
"Софсток" е официален дистрибутор на Lavazza от 1993 г. "Решението за промяна е взето от фамилията Лаваца, с която имаме добри отношения и към която ще запазя уважение за цял живот. Семейството обаче реши, че кафето Lavazza ще бъде не във високия, а в средния сегмент, за да генерира по-големи обороти, и може би за тази цел са направили партньорство с "Кока-Кола" относно дистрибуцията. Разделихме се като приятели", коментира за "Капитал" Мирослав Печев, мажоритарен собственик на "Софсток". По думите му фирмата е знаела от една година за намеренията на италианската фамилия.
Целият текст е тук