С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация
  • Начало
  • Новини
  • Свят
  • Търговската война кара все повече компании да променят веригите си на снабдяване

Търговската война кара все повече компании да променят веригите си на снабдяване

Автор: Деян Димитров 20 юни 2019

Сблъсъкът между САЩ и Китай ще има по-дълготрайни последици от директното оскъпяване на определени продукти

Reuters

Търговската война между САЩ и Китай засега не успява да засегне значително икономическия растеж на САЩ въпреки някои предупредителни знаци. Противно на твърденията на американския финансов министър Стивън Мнучин обаче, размяната на протекционистки мерки между двете най-големи икономики в света ще има дълготрайни отрицателни последствия, пише New York Times.

Все повече компании инвестират в промяна на веригите на снабдяване, за да са по-малко зависими от Китай - на цената на загуби или намалени печалби. Веднъж променени обаче, глобалните вериги на снабдяване не могат просто да се завърнат към първоначалната си форма, дори САЩ и Китай да стигнат до сделка.

Търговската война година по-късно

Когато миналия юли влязоха в сила първите мита върху китайски стоки на стойност 34 млрд. долара, почти нито една американска компания не си е мислила, че агресивно протекционистката търговска политика на администрацията на Тръмп ще продължи цяла година. Нито са очаквали, че митата ще обхванат китайски стоки на стойност 250 млрд. долара.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Контрабандата на цигари достигна най-ниското ниво от девет години Премиерът Бойко Борисов предупреди лекарите да не пишат фалшиви болнични
Alibaba зарадва инвеститорите със силен ръст на продажбите Приходите на компанията са нараснали с 42% през второто тримесечие, докато тези на конкурента ѝ Tencent бяха под очакванията