Регистрация

Lego търси алтернатива на пластмасата

Автор: Тихомира Дончева 30 юли 2018

Производителят на играчки с инициатива за по-зелен бизнес до 2030 г.

Фотограф: Mariana Bazo

Датският производител на детски играчки Lego ще замени всички петролни пластмаси с екологични материали до 2030 г. Компанията използва 20 различни материала, за да произвежда около 75 млрд. части на година. Решението обаче представлява амбициозна задача, тъй като новите продукти ще променят структурата на частите, а те от своя страна трябва да пасват изключително добре една с друга, за да се построят известните конструктори.

Инициативата следва тенденцията за екологично устойчиви бизнеси, към която международни компании като Adidas, Starbucks, McDonald’s и дори Ikea също се стремят, пише Financial Times.

"На среща" за материали

Всеки нов материал трябва да се тества – дали пасва на останалите, дали двете части ще останат свързани дори при контакт със слюнка, мазнина, при големи разлики в температурите и т.н. За да са екологично съобразени, новите материали вероятно ще са на растителна основа, от рециклирана пластмаса или дори ще се обмисля създаването на нов вид пластмаса. Това напасване на материалите ще представлява проблем за Lego, категорични са от най-печелившата компания за детски играчки в света.

"Играем си на ‘срещи’", казва ръководителят на отдела за екологична отговорност Тим Бруукс. "Проверяваш дали материалът ще пасне с формата", обяснява той, но именно тук се появява проблемът: "при 20 материала по 20 матрицата експлодира, особено ако имаш по 4 кандидата за всеки материал".

Целият текст е тук.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България