Регистрация

Nutella-та вече е същата

Автор: Илин Станев 25 юни 2019

Според ЕК само при 9% от проверените хранителни продукти е имало разминаване между опаковка и съдържание

Фотограф: Цветелина Белутова

Nutella е вече еднаква навсякъде в ЕС и производителите от италианската Ferrero са си взели бележка.

Накратко така може да се опише продължилата вече почти две години проверка за двойните стандарти в хранителните продукти, т.е. подозрението, че големите компании продават в Източна Европа стоки с по-ниско качество. Съвместният изследователски център (СИЦ – агенция, подчинена на Европейската комисия) е направил проверка на 128 продукта в 19 страни членки и намерил, че в едва 9% от тях има съществени разлики между съдържанието и опаковката – основното обвинение на страни като Словакия и Полша, които твърдяха, че техните потребители са третирани неравноправно.

Проверката започна след като през първо в Братислава, а после в Прага и Варшава заваляха обвинения, че продаваните на местните им пазари продукти се различават от аналозите си в Германия или Австрия. Например Ferrero беше заподозряна, че слага по-малко какао в източноевропейската Nutella, а Hipp - че продава бебешка храна, в която има по-малко зеленчуци, но за сметка на това с 15% повече ориз. В България по-късно БСП предложи закон, с който всички продукти, които се продават на местния пазар, трябва да са сертифицирани, че нямат разлики.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България