Регистрация

Най-мразената наредба на НАП

Автор: Вера Денизова 12 април 2019

Според бизнеса само удължаването на сроковете на стига, нужни са и промени за по-прости и приложими правила

Фотограф: Анелия Николова

Решихме да махнем изцяло касовия апарат. Дълго се чудехме дали сайтът ни е софтуер за управление на продажбите според определението на данъчните, счетоводителката ни също се чудеше и през ден променяше мнението си... Накрая решихме, че за малък бизнес като нашия, който продава почти само онлайн, е по-лесно и евтино да изпраща поръчките с пощенски паричен превод (ППП). Услугата се предлага от почти всички куриери и уж се признава от НАП, макар че знае ли човек дали няма на някого да му дойде идея и това тълкуване да се промени, разказва Иван, който заедно със съпругата си има електронен магазин за детски продукти. "Новите изисквания за отчитане на търговците към НАП всъщност май ще имат обратен на искания ефект - не защото фирмите не искат да са на светло, а защото са ненужно сложни за прилагане", обобщава Иван.

Той не е единственият, който "бяга" от новите изисквания във вече печално известната Наредба Н–18 на Министерството на финансите (позната като наредбата за касовите апарати) чрез услугата ППП. И докато онлайн търговците, или поне някои от тях, могат да използват този начин да заобиколят новите тежки регулации, за останалите подобна опция няма. Преди десетина дни бяха обнародвани поредни промени в наредбата, с които основно се удължи срокът за компаниите, ползващи софтуер за управление на продажбите, които са над 100 хиляди. В писмо до премиера Борисов отпреди десетина дни обаче от Българската стопанска камара (БСК) заявиха, че "удължаването на част от сроковете по наредбата, без това да е придружено с промени по същество, само отлага хаоса с няколко месеца".

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души