С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Най-мразената наредба на НАП

Автор: Вера Денизова 12 април 2019

Според бизнеса само удължаването на сроковете на стига, нужни са и промени за по-прости и приложими правила

Фотограф: Анелия Николова

Решихме да махнем изцяло касовия апарат. Дълго се чудехме дали сайтът ни е софтуер за управление на продажбите според определението на данъчните, счетоводителката ни също се чудеше и през ден променяше мнението си... Накрая решихме, че за малък бизнес като нашия, който продава почти само онлайн, е по-лесно и евтино да изпраща поръчките с пощенски паричен превод (ППП). Услугата се предлага от почти всички куриери и уж се признава от НАП, макар че знае ли човек дали няма на някого да му дойде идея и това тълкуване да се промени, разказва Иван, който заедно със съпругата си има електронен магазин за детски продукти. "Новите изисквания за отчитане на търговците към НАП всъщност май ще имат обратен на искания ефект - не защото фирмите не искат да са на светло, а защото са ненужно сложни за прилагане", обобщава Иван.

Той не е единственият, който "бяга" от новите изисквания във вече печално известната Наредба Н–18 на Министерството на финансите (позната като наредбата за касовите апарати) чрез услугата ППП. И докато онлайн търговците, или поне някои от тях, могат да използват този начин да заобиколят новите тежки регулации, за останалите подобна опция няма. Преди десетина дни бяха обнародвани поредни промени в наредбата, с които основно се удължи срокът за компаниите, ползващи софтуер за управление на продажбите, които са над 100 хиляди. В писмо до премиера Борисов отпреди десетина дни обаче от Българската стопанска камара (БСК) заявиха, че "удължаването на част от сроковете по наредбата, без това да е придружено с промени по същество, само отлага хаоса с няколко месеца".

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София