С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Храна за домашни любимци за над 100 милиона евро

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 14 ноември 2022

Продажбите растат с двуцифрени темпове през последните години

Shutterstock

Вносни, все по-висок клас, повече за кучета, повече от магазини за хранителни стоки. Това е краткото описание на пазара на храни за домашни любимци в страната, който през последните 10 години расте средно с по над 10%. А ковид пандемията, рестрикциите и работата от дома дадоха допълнителен тласък на продажбите.
"Кучетата и котките стават все по-голяма, значима и важна част от семейството. Статистиките показват, че от 2020 г. досега 40% от хората са си взели домашен любимец", коментира за "Капитал" Мартин Димитров, мениджър "Категории Балкани", Mars Incorporated.

"Пазарът на храни за домашни животни за последната година достигна до 90 млн. евро, като 50.7 млн. евро са продажбите през хранителните магазини, а 39.3 млн. евро са от специализираните обекти за домашни любимци (SPT). За електронната търговия липсва точна информация, но тя се оценява приблизително на около 20-30 млн. евро. Голяма част от нея е B2B и отново отива чрез SPT канала към крайния потребител", съобщи за "Капитал" Мартин Димитров.

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
ИПИ: Приносът на "Лидл" към икономиката на България за 2021 е 1.6 млрд. лева Първата оценка бе направена през 2019 г. и показа 1.12 млрд. лв. въздействие