Производители

Храна за домашни любимци за над 100 милиона евро

Мара Георгиева, "Капитал" 14 ноември 2022, 09:21

Вносни, все по-висок клас, повече за кучета, повече от магазини за хранителни стоки. Това е краткото описание на пазара на храни за домашни любимци в страната, който през последните 10 години расте средно с по над 10%. А ковид пандемията, рестрикциите и работата от дома дадоха допълнителен тласък на продажбите.
"Кучетата и котките стават все по-голяма, значима и важна част от семейството. Статистиките показват, че от 2020 г. досега 40% от хората са си взели домашен любимец", коментира за "Капитал" Мартин Димитров, мениджър "Категории Балкани", Mars Incorporated.

"Пазарът на храни за домашни животни за последната година достигна до 90 млн. евро, като 50.7 млн. евро са продажбите през хранителните магазини, а 39.3 млн. евро са от специализираните обекти за домашни любимци (SPT). За електронната търговия липсва точна информация, но тя се оценява приблизително на около 20-30 млн. евро. Голяма част от нея е B2B и отново отива чрез SPT канала към крайния потребител", съобщи за "Капитал" Мартин Димитров.

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK