С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Да минеш сладко през пандемия и инфлация

Автор: Мара Георгиева 29 октомври 2021

Дарина Стоянова, изпълнителен директор на "Престиж-96", пред "Капитал"

ПРЕСТИЖ-96ДАРИНА СТОЯНОВА
Фотограф: Надежда Чипева

Как се отрази корона кризата на бизнеса на компанията? Пандемията ли е единственото обяснение за свиването на приходите на компанията през миналата година?

- Миналата година беше много специална за всички бизнеси - научихме много уроци и видяхме много възможности. Ние имахме спад в продажбите за експорт, а на местния пазар запазихме нашите нива. Не пораснахме в България, но и не загубихме. Оказа се, че нашият бизнес е доста резистентен на кризи. Категориите, в които оперираме - бисквити, вафли, сухи пасти (миникейкове) - не пострадаха. Напротив, до средата на 2020 имаше много по-голям ръст на потреблението, отколкото обичайно сме свикнали да наблюдаваме. По данни на Nielsen ръстът бе от порядъка на 5-6% в стойност. За сравнение - ръстът в нашите три категории обикновено е около 2%. През третото и особено в последното тримесечие нещата се обърнаха - ръстовете паднаха, дори имаше негативен ръст, така че в дългосрочен план продажбите се поизравниха и пазарът се нормализира.

Цялото интервю е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Топ 20 на търговците на техника: Растеж през мрежата Пандемията се отрази положително върху продажбите на няколко категории продукти, както и на онлайн сегмента