Как се отрази корона кризата на бизнеса на компанията? Пандемията ли е единственото обяснение за свиването на приходите на компанията през миналата година?
- Миналата година беше много специална за всички бизнеси - научихме много уроци и видяхме много възможности. Ние имахме спад в продажбите за експорт, а на местния пазар запазихме нашите нива. Не пораснахме в България, но и не загубихме. Оказа се, че нашият бизнес е доста резистентен на кризи. Категориите, в които оперираме - бисквити, вафли, сухи пасти (миникейкове) - не пострадаха. Напротив, до средата на 2020 имаше много по-голям ръст на потреблението, отколкото обичайно сме свикнали да наблюдаваме. По данни на Nielsen ръстът бе от порядъка на 5-6% в стойност. За сравнение - ръстът в нашите три категории обикновено е около 2%. През третото и особено в последното тримесечие нещата се обърнаха - ръстовете паднаха, дори имаше негативен ръст, така че в дългосрочен план продажбите се поизравниха и пазарът се нормализира.
Цялото интервю е на сайта на "Капитал"