Регистрация

Пазарът на дезинфектанти се насища, компаниите вече изнасят за ЕС и Балканите

Автор: Михаил Ванчев 27 април 2020

Производителите на козметика от Пловдивска област бързо пренастроиха дейността си

Фотограф: Юлия Лазарова

Всички козметични компании в Пловдивска област пренастроиха производството си, за да реагират на бума на пазарно търсене на почистващи и дезинфекциращи препарати. Това каза за "Капитал" Гергана Андреева, изпълнителен директор на Българската национална асоциация етерични масла, парфюмерия и козметика.

Ситуацията с коронавируса само за седмица е изменила продуктовата структура на производителите, за да станат почистващите и дезинфекциращи препарати водещи в продажбите. За сметка на козметиката за лице и коса, като спадът при тях се компенсира от новото производство. "Очакванията в нашия бранш са, че за известно време производството и износът на продукти за почистване и дезинфекция ще компенсира спада в другите групи стоки - козметиката за лице и за коса. Тласък в износа даде разрешението отново да се продава в трети страни извън ЕС", коментира Андреева.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България