С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Гергана Кабаиванова: Нашата цел е да помогнем за минимизиране на сивия пазар за местни храни

Автор: Мара Георгиева 07 октомври 2019

Основателят и управител на фондация LocalFood.bg пред "Капитал"

Фотограф: Велко Ангелов

Визитка

Инж. Гергана Кабаиванова е основател и управител на фондация LocalFood.bg - Пловдив. Организацията е инкубатор на малки бизнес инициативи и национална мрежа на микропредприятия за местни, фермерски и занаятчийски храни, като ги подкрепя да стигнат до пазара и да се развиват устойчиво. През 2009 г. създава и управлява първия биомагазин в Пловдив, а през 2013 г. инициира първия в страната фермерски пазар. От началото на 2019 г. ръководи и програма "Пендара", по която е създадена академия за обучение на начинаещи производители на фермерски храни и се провеждат политики за изсветляване на сектора.


Как се променя броят на производителите - участници във фермерските пазари, какъв е интересът, колко са действащите фермерски пазари в страната?

- Нека да си припомним, че фермерските пазари в големите градове възникнаха през 2012-2013 г. по инициатива на гражданското общество, което търсеше алтернатива за доставки на натурални и качествени храни директно от производителите. Началото им беше поставено с много ентусиазъм и енергия от страна на градските общности. Това доведе до силен потребителски интерес, дори, бих казала, бум, който все още многократно изпреварва предлагането на такива храни. Този интерес се пренесе и в ресторантите, където наблюдаваме тенденцията все повече от тях да се ангажират с възраждане на българските вкусове и кулинарни традиции. Така броят и качеството на производителите като устойчив бизнес постепенно се повишиха и се повишават, възникнаха редица нови марки на фермерски и занаятчийски храни.

Цялото интервю е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазар за над 150 милиона лева Продажбите на храни за домашни любимци са с двуцифрен ръст през последните години
Алекс Брату: Планираме да имаме 50 магазина на JYSK в България Мениджърът на датската мебелна верига за Румъния и България пред "Капитал"