Регистрация

На по "Лале" в парка

Автор: Константин Николов 07 септември 2019

Павел Галчев и Деян Чолаков сбъднаха мечтата си да правят (и пият) собствена светла бира

Фотограф: Цветелина Белутова

Като на шега. Така Павел Галчев и Деян Чолаков описват как започнали да правят собствено пиво. Но за две години и половина без никаква шега марката им "Витошко лале" се превърна от доброто желание на "двама приятели от квартала" в една от популярните независими светли бири в България. И продажбите й го доказват.

"Тръгнахме с идеята, че ние самите няма какво да пием. И така направихме класическа светла (лагер) бира без никакви добавки, която да отговаря на това, което ние искаме и в което вярваме. И тя взе, че допадна на страшно много хора", казва Павел Галчев. Наричат пивото "Витошко лале" с намигване към толкова обичаната от тях планина.

През последните няколко години на българския пазар излязоха немалко добри и разнообразни крафт бири, чиито продажби обаче остават нищожни на фона на доминацията на големите брандове. Но Галчев и Чолаков избират друг модел и бързат да уточнят, че "Витошко лале" не е крафт бира. Според Чолаков първоначалните им идеи са били други и също се въртели около собствен крафт в по-ограничено производство. "Но преценихме, че пазарът вече е достигнал определено насищане и е малък, и така се насочихме към лагер", допълва той.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души