Регистрация

Как търговската война между САЩ и Китай удари автомобилните производители

Автор: Анина Сантова 24 юни 2019

Бизнесът е принуден да компенсира икономическия национализъм и високите мита

Фотограф: © В© John Sommers Ii / Reuters

Брандовете също не са защитени от търговските конфликти, когато става въпрос за физически стоки. За да продължат да се развиват, те трябва да докажат, че не могат да бъдат заменени, обяснява Елспет Чунг, директор в компанията за измерване на пазарната стойност на различни марки BrandZ, пред Financial Times. "Не става въпрос за продукта, а за това от какво клиентите се нуждаят в ежедневието си", казва тя. За да се компенсират високите тарифи, наложени от САЩ и Китай, цените растат. Марките ще трябва да оправдаят това. Например американските компании в Китай вече усещат лошите последици върху себе си", добавя тя.

Жертвите

През миналата годна продажбите на автомобили в Китай се свиха за първи път от 1990 г. насам, отчасти заради несигурността, породена от търговската война, която принуждава потребителите да се въздържат от покупки. Автомобилите вече на са третата по важност вносна стока от САЩ в Китай - от 10 млрд. долара за 2017 г. към миналата година стойността се е смалила с една четвърт до 6.65 млрд. долара по данни на Census.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души