Регистрация

Unilever купи сладоледите "Дени"

Автор: Мара Георгиева 05 юли 2018

Сделката, чиято стойност не бе съобщена, подлежи на одобрение от КЗК

["Сладоледена фабрика"]

Британският концерн Unilever купи "Сладоледена фабрика" - Велико Търново, която произвежда сладоледите с марка Denny Ice Cream. Сделката, чиято стойност не беше обявена в съобщението, подлежи на одобрение от Комисията за защита на конкуренцията.

По инициатива на Unilever

Маркетинг мениджърът на българската компания Александър Цветанов заяви пред "Капитал", че инициативата за сделката е на Unilever, а преговорите се водят от една година.

"Сладоледена фабрика" е основана през 1993 г. от Цветан Цветанов и братовчед му Румен Данчев. Освен тях сега съдружници са и синовете на Цветанов - Александър и Вилиян.

Българското подразделение за сладоледи на Unilever и великотърновската компания ще се слеят, новата структура ще е част от Unilever South Central, а Цветан Цветанов ще бъде нейният управляващ директор. "Всички работещи в компанията ще запазят местата си", посочи Александър Цветанов.

"За нас е удоволствие да приветстваме Denny Ice Cream в семейството на Unilever. Техните познания за местния пазар правят марката много харесвана от българските потребители. Също така съм доволен, че Цветан Цветанов ще се присъедини към нас, тъй като той е изключителен предприемач. Той ще играе важна роля в създаването на светло бъдеще за този нов бизнес", коментира в съобщението за сделката Джеймс Симънс, управляващ директор на Unilever South Central Europe.

Според управителя на българската компания Цветан Цветанов присъединяването към портфейла на водещ световен производител на сладолед ще бъде от полза за марката Denny Ice Cream. "Горди сме, че през последните 25 години сме построили такъв голям бизнес в България, и вярваме, че нашето наследство и познания са перфектни за Unilever", цитиран е той в съобщението.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души