Регистрация

Продажбите на "Булгартабак" са намалели с една трета за година

Автор: Десислава Николова 08 март 2017

Въпреки обещанията си компанията не е спряла експорта за Близкия изток

Фотограф: Анелия Николова

Продажбите на "Булгартабак холдинг" са намалели с около една трета в сравнение с 2015 г., показва отчетът на холдинга за четвъртото тримесечие на миналата година. Продажбите на цигари са се понижили със 158.7 млн. лв., показват данните. Дружеството обаче успява да свие загубата си до 16.6 млн. лв.

Въпреки спада и изричните бележки в отчета, че в края на първото тримесечие е взето решение да се преустанови експортът към Близкия изток заради намаление на поръчките и съществени бизнес рискове, това, изглежда, се е случило за кратко.

"Булгартабак" взе това решение, след като за пореден път стана ясно от данни на турските служби, че изнасяните от холдинга цигари за Близкия изток влизат през кюрдски канали в Турция и компанията е лидер с 50% в продажбите на цигари без бандерол. Заради това Турция наложи забрана на депутата от ДПС Делян Пеевски за влизане в страната, като близките до властта медии го квалифицираха като "цар на контрабандните цигари".

Експортът обаче явно не е бил преустановен напълно, както личи от данните на Националния статистически институт. Според предишните отчети износът формира 81% от приходите на "Булгартабак", а от него три четвърти е износът за Близкия изток. Ако той беше напълно преустановен, това би донесло още по-рязък спад в продажбите на цигарения холдинг.

Още по темата тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души