С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Пет компании държат 80% от пазара на безалкохолни напитки и вода

Автор: Мария Иванова 12 ноември 2018

Броят на дружествата в сектора се увеличава, продажбите бележат малък ръст

Фотограф: Асен Тонев

Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Регал 500". Всички текстове по темата може да откриете тук.

Поредна година на скромен ръст – така накратко може да се характеризира пазарът на безалкохолни напитки и бутилирани води в България през 2017 г. За изминалите 12 месеца продажбите в сегмента са били на обща стойност 505.1 млн. лв., като са се увеличили с 3.3% спрямо 2016 г., когато ръстът беше със сходни темпове.

Водещите 25 компании в сектора отчитат нарастване на продажбите си с 3.1% до 478.8 млн. лв. Секторната класация на "Регал 500" обединява производителите и на безалкохолни напитки, и тези на бутилирана вода. Общият брой на дружествата на пазара през 2017 г. е бил 98 в сравнение с 94 година по-рано. Най-големите 25 от тях държат малко под 95% от целия пазар в стойност, като продукцията им е предназначена почти изцяло за местни нужди. Така през изминалата година 97.2% от приходите на 25-те лидера в сегмента са били от вътрешния пазар и само 2.8% от постъпленията идват от износ.

След силния спад в обемите на експорта, отчетен през 2016 г. обаче, през 2017 г. равнищата се възстановяват – на външни пазари е била продадена продукция за 12.8 млн. лв. при 9.1 млн. лв. през 2016 г. и 13.4 млн. лв. през 2015 г.

Целият текст заедно с таблицата и графиките е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София