Регистрация

RID 2015: Умните решения

Google: I-want-to моментите ще променят играта и за брандовете, и за потребителите

Автор: Регал 07 септември 2015 , 1 коментар
Това са моментите, в които потребителите имат нужда от конкретна информация, знаят, че могат да я намерят онлайн и инстинктивно посягат към технологиите

От момента, в който употребата на мобилните телефони става неразделна част от всекидневието, се забелязва фундаментална промяна в начина, по който потребителите консумират информацията, пише think.withgoogle.com. Ако преди потреблението на информация беше сравнително предвидимо, сега се наблюдава нейното фрагментиране и ясно се оформят т.нар. "микро моменти". Това са моментите, в които потребителите имат нужда от конкретна информация, знаят, че могат да я намерят онлайн и инстинктивно посягат към технологиите (най-често към умните телефони), за да отговорят на тази нужда, казват от Google. Те определят следните основни микро моменти: I-want-to-know moments, I-want-to-go moments, I-want-to-do moments, I-want-to-buy moments

Микро-моментите ще бъдат "game changers" както за брандовете, така и за потребителите, смятат от компанията. Специфични са с това, че потребителите са установили конкретна нужда и веднага предприемат действие, за да я задоволят. Те да готови да вземат решение и това, с което се сблъскват, докато намерят търсената информация, ще предопредели и ще оформи впечатлението, което ще си съставят за даден бранд.

В тези моменти очакванията са много високи, а търпението - много ниско. Изключително важни стават достъпността на информацията, формата, в която е поднесена, скоростта, достоверността. Брандовете, които успеят да определят точните моменти от потребителското преживяване и да подходят правилно към тях, ще спечелят лоялността на потребителите си, казват от Google.

Микро моментите се проявяват на всяка фаза от потребителското преживяване.
Ето няколко съвета как да се работи с тях на специалистите:

1. Направете карта на моментите
Определете моментите, в които искате да спечелите или със сигурност не можете да си позволите да загубите. Разделете цялото поведение на потребителя на отделни фази и определете кога потребителите търсят вдъхновените, искат да научат повече за вашия продукт и искат да направят покупка.

2. Изучете потребителските нужди "на момента"
За всеки момент, който искате да спечелите, се поставете на мястото на потребителя. Отговорете на въпросите "какво ще направи това по-лесно или по-бързо", "какво съдържание или характеристики на продукта ще бъдат най-удобни в този момент"

3. Използвайте контекст, за да осигурите правилното преживяване
Използвайте контекстуални сигнали като локация, част от деня, за да доставите съобщения, съобразени с очакванията на потребители, и подходящи за съответния момент.

4. Оптимизирайте различните канали и екрани от преживяването
Потребителското преживявана сред различните екрани и канали трябва да бъде безпроблемно. Не позволявайте на нищо да създава пречки по този път на потребителя.

5. Измервайте всеки важен момент
Следете и измервайте всяка стъпка от потребителското преживяване. Някой от моментите може да са трудно измерими директно. В такива случаи можете да обучите екипа си да използва различни видове надеждни оценки, за да сте сигурни, че нищо не е пропуснато.



I-want-to моментите – цифри и данни

I-want-to-know moments
65% от онлайн потребителите търсят повече информация онлайн, отколкото са търсили преди няколко години
66% от потребителите се обръщат към телефона си за допълнителна информация след като са видяли тв реклама

I-want-to-go moments
Два пъти се увеличило търсенето на информация от типа "около мен" през последната година
82% от потребителите на умни телефони използват търсачка, когато търсят местен бизнес

I-want-to-do moments
91% от потребителите на смартфони се обръщат към телефоните си за идеи, когато работят върху дадена задача
100М+ часа от съдържание "как да" са били изгледани в You Tube през изминалата година

I-want-to-buy moments
82% от потребителите използват телефоните си, когато са в магазин и взимат решение за покупка
29% увеличение на мобилните разговори има за последната година


Image and video hosting by TinyPic

 true Модератор: Мария Михайлова, маркетинг мениджър "Икономедиа"
Потвърдили участници: Иван Александров, управител на еbag.bg, и др.

 
Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Ipsos идентифицира няколко потребителски тенденции, които ще имат ефект върху поведението на купувачите
 
За ролята на потребителските тестове за развитието на пазара
 
Презентацията съчетава преглед на тенденциите в световната търговия на дребно и тенденциите при мобилните и интелигентните решения на касата. 
 
 

Image and video hosting by TinyPic

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Касите на самообслужване – хит при веригите тук, разколебаване на Запад Хранителните супермаркети в България харесват системата за самотаксуване. В САЩ и в Европа - вече не толкова.