С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Очила като цветя

Автор: Мара Георгиева 28 септември 2019

Kwiat е единствената марка за слънчеви очила и диоптрични рамки, измислени и проектирани в България

Павел Цветков
Фотограф: Цветелина Белутова

Kwiat ("Квят") на полски означава "цвете". Така се нарича единствената марка за слънчеви очила и диоптрични рамки, измислени и проектирани в България. Зад бранда стоят Павел Цветков и семейството му, а името идва от полския превод на фамилията Цветкови и връзката на семейството с Полша. Днес Kwiat се продават в България и в над 20 други държави и носят 95% от фирмените приходи, които за 2018г. надхвърлят 2.5 млн. лв.

1000 долара от дини за Полша

Павел Цветков е завършил външна търговия в Познан, Полша. Изборът на държавата не е случаен, тъй като майка му е полякиня. Съчетава следването със студентски ваканции в България, по време на които товари тирове и търгува с дини за Полша. Спечелените 1000 долара са и първата инвестиция в бизнеса с очила.

"За 1991-1992 г. това бе значима сума. Баща ме е учител, майка ми – лекарка, винаги са разчитали само на заплатата. За всички нас да започнеш самостоятелен бизнес беше ново и пълно с неизвестности начинание. Не знаехме нищо за бизнеса с очила, но бях чувал, че от него се печели добре. Отидохме в една полска фабрика и казахме: "Дайте ни очила за 1000 долара", спомня си Павел Цветков. Започват с продажби на едро. Павел Цветков кръстосва България с жигулата на баща си в търсене на клиенти оптики.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
LVMH намалява страховете за ефекта на протестите в Хонконг върху пазара на луксозни стоки Книжата на производителя на луксозни стоки поскъпнаха с близо 4% в четвъртък