Очила като цветя
Kwiat ("Квят") на полски означава "цвете". Така се нарича единствената марка за слънчеви очила и диоптрични рамки, измислени и проектирани в България. Зад бранда стоят Павел Цветков и семейството му, а името идва от полския превод на фамилията Цветкови и връзката на семейството с Полша. Днес Kwiat се продават в България и в над 20 други държави и носят 95% от фирмените приходи, които за 2018г. надхвърлят 2.5 млн. лв.
1000 долара от дини за Полша
Павел Цветков е завършил външна търговия в Познан, Полша. Изборът на държавата не е случаен, тъй като майка му е полякиня. Съчетава следването със студентски ваканции в България, по време на които товари тирове и търгува с дини за Полша. Спечелените 1000 долара са и първата инвестиция в бизнеса с очила.
"За 1991-1992 г. това бе значима сума. Баща ме е учител, майка ми – лекарка, винаги са разчитали само на заплатата. За всички нас да започнеш самостоятелен бизнес беше ново и пълно с неизвестности начинание. Не знаехме нищо за бизнеса с очила, но бях чувал, че от него се печели добре. Отидохме в една полска фабрика и казахме: "Дайте ни очила за 1000 долара", спомня си Павел Цветков. Започват с продажби на едро. Павел Цветков кръстосва България с жигулата на баща си в търсене на клиенти оптики.
Целият текст е тук