Регистрация

Кампания в обектите на К-express събира средства за три изчезващи сорта ябълки

Автор: Регал 04 април 2016 , 1 коментар
Средствата ще се събират чрез продажба на ястия по традиционни рецепти от района на природен парк "Врачански Балкан" в периода от 4 до 30 април.

Фотограф: pixabay

Международната природозащитна организация WWF, неправителствената организация "Приятели на Врачански Балкан" и веригата заведения К-express започнават от днес, 4 април, кампанията "Кулинарните тайни на природата – 3" за набиране на средства за възстановяване на изчезващите сортове български ябълкови дървета – петровка, айвания и бухавица.

Кампанията ще продължи в периода от 4 до 30 април във всички търговски обекти в страната на българската франчайз верига ресторанти на самообслужване, кулинарни магазини и щандове за бързо хранене с готвена храна К-express.

Средствата ще се събират чрез продажба на ястия по традиционни рецепти от района на природен парк "Врачански Балкан". Ще се предлагат например врачанска лютика с пиле, пържена извара, лютика с боб, мачкани картофи по врачански. За засаждането и развитието на моделна овощна градина със застрашени сортове на територията на природния парк ще отидат 10% от приходите от ястията със специален етикет "Кулинарните тайни на природата".

През последните години както в България, така и в цяла Европа демографски и социални фактори водят до изоставяне на много от традиционните овощни градини, отглеждани в миналото по устойчив начин. Това намалява сортовото разнообразие и ни лишава от ценни видове овошки, представители на специфичен генофонд, обяснява Райна Попова от WWF.

Адресите на търговските обекти на К-express, в които може да се закупят продукти от кампанията, са посочени на www.k-express.bg. На сайта може да се направи и онлайн поръчка за София. Ястията по прецизирани рецепти могат да бъдат намерени в градовете София, Пловдив, Варна, Бургас, Перник и Благоевград – в ресторантите на К-express в Бизнес парк "София" и The Mall, на кулинарните щандове с бранда К-express в "Кауфланд" и Халите.

Инициативата е част от проект "За Балкана и хората", финансиран от правителството на Швейцария чрез фонда за реформи, свързани с гражданското общество.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души