Регистрация

"Екоцентрик" набира доброволци за проект за отговорно потребление

Автор: Регал 12 май 2015

Фондация "Екоцентрик" набира активисти и доброволци за образователните турове за отговорно потребление "КонсУмувай". Те трябва да са от градовете София, Ловеч, Пловдив, Пазарджик, Враца и Благоевград и да заявят желанието си до 1 юни 2015 г. За доброволците ще бъде проведен специален уъркшоп в България и Германия, за да бъдат обучени да провеждат туровете по теми като шоколад, кафе, облекло, електронни устройства. Така активистите ще се превърнат в мултипликатори на добрите идеи и нематериалното щастие.

Интерактивните обучения са насочени към младежи в гимназиална възраст и ще се случват под формата на разходки в градска среда. Те ще дават добри примери за справедлива търговия и отговорно потребление от социална, екологична и икономическа гледна точка. Целта на туровете е да стимулират участниците да изградят отговорно потребителско поведение, да събудят в тях критично мислене по темата, да ги вдъхновят да търсят алтернативи. Чрез активни методи на обучение учениците ще бъдат въвлечени в реални ситуации, които да провокират у тях критично мислене и формиране на активна гражданска позиция.

През есента на 2015 г. в Германия е планирана среща на мултипликатори от България и Германия, която ще послужи за придобиване на по-задълбочени познания по идентифицираните проблеми и техните решения и за създаване на младежката мрежа. С мултипликаторите ще бъдат реализирани по два пилотни тура в шестте града в Западна България, като проектът цели да се развива дългосрочно и да ангажира интереса на социално и екологично активните граждани.

За кандидатстване и повече информация:
http://ecocentric-foundation.org/konsumuvay-multiplikatori/

Проектът е финансиран от Германската фондация за околна среда – DBU (Deutsche Bundesstiftung Umwelt) и ще бъде осъществен в рамките на 18 месеца в партньорство с германската организация BUNDjugend.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души