Регистрация

Разследват магазини МЕТРО за нарушения при реклама на хранителни продукти

Автор: Комисия за защита на конкуренцията 18 февруари 2014 , 2 коментара

 Комисията за защита на конкуренцията се самосезира и образува производство за проучване на евентуално извършено нарушение по повод Каталог с промоционални предложения "Хранителни стоки", поместен на интернет страница на "МЕТРО Кеш Енд Кери България" ЕООД. Налице разминаване в периода на валидност на "предложения с промоционални цени" за някои от посочените в каталога хранителни продукти, а от друга страна липсва съществена информация (цената на стоката) по отношение на други хранителни продукти, на място, където е посочено, че същата може да бъде намерена.

Следва да се има предвид, че Каталог с промоционални предложения "Хранителни стоки" на "МЕТРО Кеш Енд Кери България" ЕООД има рекламен характер, тъй като достига до широк кръг крайни потребители.

В настоящия случай възниква основателно съмнение за евентуално извършено нарушение на глава VІІ от Закона за защита на конкуренцията (ЗЗК) – "Забрана за нелоялна конкуренция", от страна на "МЕТРО Кеш Енд Кери България" ЕООД при реклама на хранителни продукти на дружеството.

 

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Билла" с 15% ръст на оборота за 2023, като продажбите надхвърлят 1.4 млрд. лева До края на тази година веригата планира да отвори още 12 магазина и да има над 170 обекта в България